close
聽到這首歌時,想起以前的舊文
特地翻出來,這是聽歌時隨手捻來之感想
中英歌詞穿插,看了很是喜歡,如果有音樂更讚
特地OP一下

And I love you so.
The people ask me how
How I've lived till now.
I tell them I don't know
I guess they understand.
How lonely life has been
But life began again.
The day you took my hand

已經忘懷什麼是愛的感覺
似乎述說的"很久很久以前......"
那些古老而不屬於自己的日子
但是寂寞充斥的忙碌中
那一丁點的寂靜
故事總是歲月的痕跡
而我那時候不愛聽故事......

And yes I know how lonely(loveless)life Can be
The shadows follow me.
And the night won't set me free
But I don't let the evening get(bring)me down
Now that you're around me

要問故事的起源
總要先透過許多遺忘許多失去
那些所有....遺忘與失去
總是發生在這夜晚...屬於自己的時刻
屬於自己單獨的夜晚
並沒有把我帶向未來
漩渦中心的妳
讓我放棄掙扎
這是你的夜晚

And you love me too.
Your thoughts are just for me
You set my sporot free.
I'm happy that you do
The book of life is brief.
And once a page is read
All but love is dead.
That is my belief

你是否也處在這思念的漩渦
一樣的像我無法自拔??
我們都是如此的被傷害
傷害是本欲罷不能的書
感傷的是......
我們平靜的閱讀
我們平靜的結束
眼淚在夢中發生
淚痕在早晨風乾

And I love you so.
The people ask me how
How I've lived till now.
I tell them I don't know

當人再問起那故事
我曾經依稀的感覺
抬頭望著那天空
淺笑著說
"我真的忘了"

此取多人唱過,大多為男聲
但是細嚐歌詞部份,以女聲唱最為適合
我個人最愛齊豫的版本
唱活了那些似有若無的回憶
英文部分為
齊豫專輯___The Story Of Chyi So Far
歌名:And I Love You So
arrow
arrow
    全站熱搜

    Huang Nobody 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()